• 914 48 39 07
  • CONTRATACIÓN PÚBLICA SANITARIA
  • Login / Registro
  • Login / Registro
Acobur Asesores SL
  • Quienes somos
  • Servicios
    • Comunicación de licitaciones
    • Colaboración
    • Externalización
    • Tender Analytics
    • Formación
    • Recursos y alegaciones
  • MÁS
    • Calendario de festivos
    • Suscripción Newsletter
  • contacto
  • LOGIN/REGISTRO

    Contenido original del anuncio

  • Inicio
  • Concursos Públicos Gratuitos
  • AS-22/2012
  • Contenido original del anuncio

Anuncio de Corrección de Errores

Expediente AS-22/2012
Organismo Ajuntament de L'hospitalet de Llobregat
Código Postal 08901
Fecha de publicación 22/08/2012

				Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat
Regidoria d’Esports i Joventut
EDICTE
Exp. AS-22/2012.
Per Acord de la Junta de Govern Local, de data 24 de juliol de 2012, es va acordar modificar els plecs de condicions
economicoadministratius i tècnics per l’adjudicació de la concessió demanial de l’explotació del servei de bar-restaurant
del Camp Municipal de Futbol Provençana (AS-22/2012), publicats al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de
data 15 de juny de 2012, que afecten a aspectes essencials dels mateixos; i va aprovar de nou els plecs de condicions
economicoadministratius i tècnics particulars que es transcriuen a continuació; el que es fa públic pel general
coneixement, durant el termini de 20 dies hàbils, a partir del següent de la inserció d’aquest edicte en el Butlletí Oficial
de la Província, en compliment del que disposa l’article 232.2.) del Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens
Locals.
Totes aquelles persones naturals o jurídiques que es considerin afectades podran presentar, dins d’aquest termini, les
reclamacions i documents que les justifiquin, sobre qualsevol dels extrems de l’esmentat plec.
PLEC DE CONDICIONS TÈCNIQUES I ECONÒMICO-ADMINISTRATIVES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR LA
LICITACIÓ, MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT, PER A L’ADJUDICACIÓ DE LA CONCESSIÓ DEMANIAL DE
L’EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE BAR-RESTAURANT DEL CMF PROVENÇANA, DEPENDENT DE LA REGIDORIA
D’ESPORTS I JOVENTUT. AS-22/2012
I. OBJECTE DEL CONTRACTE
Constitueix objecte del present contracte, la concessió demanial per l’explotació del servei de Bar-Restaurant del Camp
Municipal de Futbol Provençana, en endavant CMF Provençana, situat al carrer d’Herrero, s/n, dependent de la
Regidoria d’Esports i Joventut de l’Ajuntament de L’Hospitalet.
II. DESCRIPCIÓ DELS ESPAIS OBJECTE DE CONCESSIÓ DESTINATS A BAR-RESTAURANT DEL CMF
PROVENÇANA
El Bar-Restaurant de la instal•lació esportiva ocupa una part de les edificacions existents i té accés directe des de
l’interior del camp. Es desenvolupa en una sola planta a nivell del camp i amb una superfície útil de 65,92 m2. Consta
d’una sala (55,13 m2) i una cuina (10,79 m2).
Valor de l’espai destinat a bar-restaurant objecte de la concessió: 114.000’- EUR.
III. PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ
El contracte s’adjudicarà pel procediment obert i es regirà pel present Plec de clàusules i en allò que no s’hi preveu, per
la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, pel Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d’abril, Text
Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya; per la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les
Administracions Públiques i pel Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de Patrimoni dels Ens
Locals i pel Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes
del Sector Públic i la seva normativa de desenvolupament per remissió de l’article 60.2 del Decret 336/1998, abans
esmentat.
IV. NATURALESA JURÍDICA DEL CONTRACTE
Aquest contracte té naturalesa de concessió demanial que preveu l’art. 61 i concordants del Decret 336/1988, de 17
d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de Patrimoni dels Ens Locals. V. DURADA DEL CONTRACTE
El termini de vigència d’aquest contracte serà de tres anys, a comptar des de la data de la seva signatura. No obstant
això, el contracte podrà ser objecte de pròrroga expressa fins el límit de dos (2) anys més. Sense que la duració total del
contracte i les seves pròrrogues pugui superar els 5 anys.
VI. CÀNON
El cànon de la concessió es fixa en un tipus mínim de 404 EUR mensuals, que els licitadors podran millorar a l’alça en
les seves ofertes.
El cànon es farà efectiu mensualment, dins dels primers 10 dies de cada període mensual de vigència del contracte.
Cas que l’inici o el final de la concessió no coincideixi amb un mes sencer es prorratejarà la quantitat mensual vigent en
relació als dies del mes de concessió efectiva.
A comptar del primer any de vigència del contracte, el cànon mensual es revisarà d’acord amb la variació
experimentada pel l’Índex de Preus al Consum durant els dotze mesos immediatament anteriors a la data al qual s’hagi
de produir la revisió.
VII. ÀMBITS I LÍMITS DEL CONTRACTE
L’adjudicatari podrà utilitzar l’espai objecte del contracte amb la única finalitat d’oferir al públic el servei de barrestaurant,
conforme a les prescripcions i limitacions assenyalades en aquests plecs.
Tret del que s’estableix al punt VIII, l’adjudicatari no podrà fer construccions, instal•lacions ni edificacions, amb caràcter
permanent o provisional, dins del recinte ni tampoc en la zona exterior del local, ni cap tipus de senyalització o anunci
publicitari, sense l’autorització prèvia de l’Ajuntament. Tampoc li estarà permès emmagatzemar, fora dels límits de les
dependències objecte del contracte, productes, caixes o mobiliari, tinguin o no relació directa amb el servei objecte del
contracte.
VIII. INSTAL•LACIONS, MOBILIARI I ESTRIS
El bar-restaurant es troba dotat amb les instal•lacions, mobiliari i estris que es relacionen a l’annex I. Així també, el
contractista haurà de fer bon ús d’aquest material, substituint o reparant els elements que es deteriorin per l’ús dels
mateixos. A l’extinció de la concessió el concessionari haurà de lliurar a l’ajuntament el mobiliari i utillatge en perfectes
condicions de funcionament, o bé un altre en substitució d’aquest de les mateixes característiques i qualitat.
En tot cas seran a càrrec exclusiu del concessionari les obres de conservació de les instal•lacions i les reparacions dels
elements i estris que són objecte de concessió.
Per tal de portar a terme obres a l’espai objecte de concessió, distintes de les de conservació, es requereix la prèvia
autorització de l’Ajuntament. El concessionari, un cop obtinguda l’autorització resta obligat a complir amb els tràmits
necessaris per a obtenir la llicència municipal.
Les obres i instal•lacions de caràcter fix que es realitzin, ja siguin de conservació, adaptació, remodelació, etc...,
s’entenen incorporades a l’immoble i revertiran a l’ajuntament en el moment d’extinció de la concessió sense dret a cap
indemnització en favor del contractista.
Així també, haurà de dotar el local dels elements i mobiliari necessaris per a l’explotació del servei, que no estiguin
inclosos dins la relació a la que s’ha fet esment a l’apartat anterior. Sempre que aquests elements aportats pel
contractista no s’incorporin permanentment al local, s’entendrà que la seva aportació serà únicament pel temps de
durada del contracte i, finalitzada la seva vigència, podran ser retirats pel contractista.
IX. TARIFES
El concessionari estarà obligat a respectar els preus de venda al públic dels productes i serveis de conformitat amb la
llista ofertada. Els preus són de lliure determinació per part del concessionari.
Els preus inicials es podran actualitzar a l’alça pel concessionari fins al màxim de l’import de l’IPC des de la última
variació. Per tal que la modificació sigui aplicable el concessionari haurà de comunicar a l’Ajuntament la nova llista de
preus, si l’Ajuntament no formula objecció alguna en el termini de 15 dies hàbils des de data de la comunicació fefaentdels nous preus a aplicar, el concessionari podrà aplicar-los des del dia següent a la finalització del termini abans
esmentat.
X. HORARI D’OBERTURA I REQUERIMENTS DEL SERVEI
El Pla d’ús del CMF Provençana es defineix bàsicament per l’activitat de les entitats esportives, fent-se aquesta
majoritàriament en els següents horaris:
• De dilluns a divendres: de 10:00 h. a 24:00 h.
• Dissabtes: de 9:00 h. a 22:00 h.
• Diumenges: de 9:00 h. a 15:00 h.
L’horari d’obertura del bar coincidirà, en tot cas, amb l’horari d’activitat esportiva del CMF Provençana.
No obstant, l’Ajuntament es reserva el dret a canviar l’horari del servei de bar-restaurant en funció de les necessitats de
la instal•lació esportiva, donades les característiques tècniques del local, el servei de bar no podrà romandre obert quan
la instal•lació esportiva estigui tancada al públic. Durant els horaris en que no hi hagi activitat esportiva i el bar estigui
obert, l’adjudicatari haurà de garantir que cap usuari del bar accedeixi als espais esportius.
El bar sempre que hi hagi esdeveniments o activitat esportiva a la instal•lació ha de romandre obert. Durant aquests
actes, l’organització podrà aportar obsequis (begudes, aperitius, etc.) obtinguts de patrocinadors o col•laboradors
puntuals per aquests esdeveniments.
XI. QUALITAT I HIGIENE DEL SERVEI
L’empresa adjudicatària serà la responsable de la neteja de l’espai del bar-restaurant, cuina i magatzem, tot seguint un
pla de neteja que haurà de presentar a l’Ajuntament.
L’Ajuntament vetllarà per la qualitat i higiene del servei, mitjançant els mecanismes que cregui oportuns. En qualsevol
cas, totes les persones que tinguin contacte directe amb productes alimentaris hauran d’estar en possessió del carnet
de manipulador d’aliments.
Correspon a l’adjudicatari el compliment de la normativa legal en matèria de condicions higièniques respecte als
productes servits en l’establiment. Els proveïdors d’aquests productes hauran d’estar acreditats i el concessionari serà
responsable de les alteracions que aquests puguin presentar.
XII. OBLIGACIONS DEL CONCESSIONARI
El concessionari assumeix, a més a més, les següents obligacions:
a) Portar a terme les prestacions objecte del contracte amb l’estricta subjecció a aquests plecs i la seva oferta en les
condicions que s’hi estableixin i amb compliment estricte de la normativa sectorial local, autonòmica i estatal que afecti a
l’activitat.
b) Disposar d’una organització tècnica, econòmica i de personal adequada per a executar, amb la deguda eficàcia, la
prestació objecte del contracte.
c) Designar una persona amb tasques de coordinació adequada per canalitzar totes les relacions derivades d’aquest
contracte amb l’Ajuntament.
d) Comunicar per escrit al responsable del seguiment del contracte, nomenat per l’Ajuntament, qualsevol incidència que
pugui lesionar, perjudicar o entorpir el funcionament del servei.
e) Destinar les dependències objecte del contracte a l’ús específic del servei de bar-restaurant, sense aplicar-lo a altres
usos, ni cedir-lo, ni alienar-lo o gravar-lo.
f) Abonar mensualment l’import del cànon.
g) Complir l’horari establert. h) Conservar les instal•lacions, el mobiliari i els estris en perfecte estat, essent al seu càrrec l’execució de les obres de
conservació i manteniment necessàries i els treballs de neteja de les instal•lacions.
i) Prestar el servei de bar-restaurant per si mateix, sense possibilitat de cessió ni subarrendament a tercers, sense la
prèvia autorització de l’ajuntament en els terminis establerts en el present plec de condicions.
j) Seran a càrrec del contractista les despeses, tant ordinàries com extraordinàries, de caràcter tributari (impostos,
contribucions, taxes de qualsevol tipus i càrregues oficials).
k) Seran també a càrrec del contractista les despeses corresponents a la contractació de serveis i subministraments
d’energia elèctrica, aigua, gas i telèfon i qualsevol altra que pugui derivar-se de la utilització i explotació del servei. Així
com el pagament dels rebuts corresponents als consums efectuats. L’adjudicatari haurà de domiciliar les factures
corresponents a aquests consums.
l) El contractista haurà de subscriure una pòlissa que cobreixi la responsabilitat civil en relació als béns municipals i de
tercers que puguin ésser afectats per l’activitat del bar i que haurà de tenir una cobertura mínima de 150.000 EUR per
víctima i 300.000 EUR per sinistre.
m) Indemnitzar tercers pels danys de qualsevol tipus que puguin produir-se en persones o en coses com a
conseqüència del servei, per actes propis del concessionari o dels seus treballadors, amb total indemnitat de
l’Ajuntament.
n) Els concessionaris hauran de complir la normativa laboral i de seguretat social vigent respecte dels seus treballadors
i, així també, a complir la normativa vigent sobre prevenció de riscos laborals i a presentar abans de l’inici dels treballs
objecte del contracte l’avaluació de riscos dels llocs de treball i la planificació de l’activitat preventiva, la relació del
personal que prestarà els seus serveis amb la documentació relativa a la formació, informació dels riscos i aptitud
mèdica, els TC2 vigents o, en el seu cas, documents d’alta a la seguretat social i, si s’escau, la capacitació professional
del personal, la relació d’equips de treballs (amb la seva conformitat a la legislació vigent), i els productes químics que
utilitzarà (amb les corresponents fitxes de seguretat), els procediments de treball i l’acreditació de lliurament d’equips de
protecció individual als treballadors. Els TC2 hauran de ser presentats mensualment així com la documentació
esmentada quan s’incorporin nous treballadors. L’adjudicatari designarà un interlocutor amb l’Ajuntament en matèria de
prevenció de riscos.
o) El contractista haurà de presentar dins de la primera quinzena de cada mes a la Regidoria d’Esports i Joventut la
justificació de pagament del cànon, així com del possible patrocini a que s’hagi compromès en la seva oferta, durant la
primera quinzena de l’any.
p) El contractista haurà de presentar, quan es compleixi un any des de l’inici de la vigència del contracte, o sempre que
l’Ajuntament ho requereixi, la següent documentació: els justificants de pagament de l’impost d’activitats econòmiques i
de la Seguretat Social o del règim especial d’autònoms, i còpia dels contractes dels treballadors, en el seu cas;
justificant de pagament de les pòlisses d’assegurances.
q) El contractista i els seus empleats tractaran al públic amb correcció i vestiran adequadament durant la prestació del
servei. Així també, el concessionari no podrà fer ús del “dret de reserva d’admissió” menys en els supòsits d’alteració de
l’ordre públic.
r) L’adjudicatari exposarà en lloc visible de l’establiment la relació de tarifes autoritzades dels preus de venda al públic
dels serveis.
s) Està totalment prohibit organitzar o celebrar jocs d’atzar amb apostes dins del recinte objecte de la llicència, així com
la instal•lació de màquines escurabutxaques i/o expenedores de tabac.
t) Estarà prohibida la venda de begudes alcohòliques, en compliment de l’establert per l’article 4 de la Llei 19/2007, de
11 de juliol, contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància a l’esport.
u) Estarà prohibit el subministrament, venda i el consum i venda de tabac, atès que el bar-restaurant es troba dins d’una
instal•lació esportiva, en compliment de la Llei 28/2005, de mesures sanitàries enfront del tabaquisme i reguladora de la
venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac.
XIII. DRETS DEL CONCESSIONARI
a) Utilitzar les instal•lacions del bar-restaurant. b) Reclamar de l’Ajuntament la pacífica possessió de les instal•lacions objecte del contracte contra qualsevol pertorbació
de tercers, de fet o de dret.
c) Percebre directament dels clients la retribució dels serveis prestats.
XIV. DRETS I FACULTATS DE L’AJUNTAMENT
a) La contractació per part del concessionari del personal necessari per l’exercici i desenvolupament del servei no
atorga en favor dels seus treballadors cap relació laboral ni de dependència amb l’Ajuntament. La seva situació i
retribucions es regularan per les normes del Dret Laboral, a càrrec exclusivament del concessionari.
b) L’ajuntament podrà fiscalitzar la gestió del servei de bar-restaurant, inspeccionar el local, les instal•lacions i les seves
obres.
c) Atorgar o denegar l’autorització respecte de la relació de tarifes del servei, així com de les seves modificacions i
variacions.
d) Ordenar discrecionalment les modificacions que en funció de l’interès públic siguin aconsellables, sobre els horaris,
ubicació, preus, etc.
e) L’ajuntament podrà resoldre el contracte en el supòsit que el concessionari incompleixi les obligacions que se’n
deriven, el que comportarà que aquest ja no podrà fer ús de les instal•lacions objecte d’aquest contracte, sense dret a
cap tipus d’indemnització. Així també, podrà l’ajuntament revocar el contracte del bar-restaurant abans del termini
establert, per motius d’interès púbic. En aquest últim cas, el concessionari tindrà dret que se li retorni l’última anualitat
pagada, quantitat que cobrirà la totalitat de danys i perjudicis que li comporti la revocació anticipada.
XV. GARANTIES DEL CONTRACTE
Els ofertants interessats hauran de constituir garantia provisional per import de 2.280’- EUR, equivalent al 2% del preu
del domini públic a ocupar.
L’adjudicatari haurà de constituir una garantia definitiva per import de 3.420 EUR, equivalent al 3% del preu del domini
públic a ocupar.
XVI. PRESENTACIÓ A LA LICITACIÓ
1. CAPACITAT PER A LICITAR.
Podran contractar amb l’Ajuntament totes les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguin
capacitat plena d’obrar i no es trobin en cap de les prohibicions de contractar que s’assenyalen a l’article 60 del Reial
Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
La capacitat d’obrar dels empresaris que siguin persones jurídiques s’acreditarà mitjançant l’escriptura de constitució o
modificació, si s’escau inscrita en el Registre mercantil, quan aquest requisit sigui exigible d’acord amb la legislació
mercantil que li sigui aplicable. Si no ho és, l’acreditació de la capacitat d’obrar s’ha de fer mitjançant l’escriptura o el
document de constitució, els estatuts o l’acte fundacional, en què constin les normes per les quals es regula la seva
activitat, inscrits, si s’escau, en el registre oficial corresponent.
Quan es tracti d’empresaris no espanyols d’estats membres de la Comunitat Europea, cal acreditar-ne la inscripció en
un registre professional o comercial quan aquest registre sigui exigit per la legislació de l’Estat respectiu.
Els altres empresaris estrangers han d’acreditar que tenen capacitat d’obrar amb un certificat expedit per l’ambaixada
d’Espanya en l’Estat corresponent. Tanmateix, hauran d’acreditar que tenen oberta una sucursal en territori espanyol,
amb designació d’apoderats o representats per les seves operacions i que estiguin inscrits en el Registre Mercantil, així
com l’informe de reciprocitat previst a l’art. 55 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el
Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
Els empresaris no espanyols d’estats membres de la Comunitat Europea que no estiguin classificats, es suficient que
acreditin la corresponent capacitat financera, econòmica i tècnica de conformitat amb els articles 75 i 78 del Reial Decret
Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Unions d’empresaris.
Podran contractar les unions d’empresaris que es constitueixin temporalment a aquest efecte, i no és necessari
formalitzar-les en una escriptura pública fins que s’hagi fet l’adjudicació al seu favor.
Aquests empresaris queden obligats solidàriament davant l’Ajuntament i han de nomenar un representant o un apoderat
únic de la unió amb poders suficients per exercir els drets i complir les obligacions que derivin del contracte fins que
aquest s’extingeixi.
Tots els empresaris que formin la unió hauran d’acreditar la seva capacitat d’obrar de conformitat amb la clàusula
anterior.
2. PUBLICITAT. INFORMACIÓ PÚBLICA. PRESENTACIÓ DE PROPOSICIONS.
Els plecs de condicions tècnics i econòmics administratius es publicaran al BOP en el termini de 20 dies de conformitat
amb el que estableix l’article 232.2 del Decret 179/1995 de 13 de juny, pel qual s’aprova el reglament d‘obres activitats i
serveis dels ens locals, i simultàniament es publicarà l’anunci de licitació per aquesta contractació que es publicarà en el
Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya,així com en el PERFIL DE
CONTRACTANT de l’Ajuntament de L’Hospitalet, que es troba a l’adreça http://www.l-h.es/contractacio, amb les
condicions i terminis establerts al article 142 i 159 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual
s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
Les proposicions es presentaran en sobres tancats, que podran estar també lacrats i precintats, a satisfacció de qui els
presenti i del funcionari receptor, i es presentaran en el Serveis de Contractació -pl. 5a- de l’Àrea d’Economia i Hisenda,
fins les 12 hores del dia en que es compleixin vint dies del següent de la publicació de l'anunci de licitació en l'últim
Butlletí Oficial en el que es publiqui. L’hora i data límits es faran públiques en el PERFIL DE CONTRACTANT de
l’Ajuntament de L’Hospitalet, que es troba a l’adreça http://www.l-h.es/contractacio.
Així mateix podran presentar la seva oferta per qualsevol dels mitjans previstos en l’article 80 del Reial Decret
1098/2001 de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei de Contractes del Sector Públic.
La presentació de les ofertes s’efectuarà en dos sobres (A i B), tancats en els quals figuraran les següents inscripcions
respectivament:
SOBRE A.- DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA PER A PRENDRE PART EN LA LICITACIÓ DE LA CONCESSIÓ
DEMANIAL DE L’EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE BAR-RESTAURANT DEL CMF PROVENÇANA.(AS-22/2012)
El licitador inclourà en el present sobre la documentació relativa a l’acreditació de la personalitat i la solvència següent:
A) Resguard acreditatiu d’haver constituït la garantia provisional.
B) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del licitador,
- Empreses espanyoles.
1.- Document Nacional d’Identitat de la persona física signant de l’oferta econòmica.
2.- En el cas que el licitador actuí en nom d’altri, s’haurà d’aportar el poder notarial validat per la Secretaria General o de
funcionari llicenciat en dret de l’Ajuntament, juntament amb el Document Nacional d’Identitat del representat.
3.- Si ho fa en nom d’una persona jurídica, s’aportarà l’escriptura de constitució de la Societat i en seu cas,
modificacions posteriors, degudament inscrites en el Registre Mercantil, quan aquest requisit sigui exigible d’acord amb
la legislació mercantil que li sigui aplicable. Si no ho és, l’acreditació de la capacitat d’obrar s’ha de fer mitjançant
l’escriptura o el document de constitució, els estatuts o l’acte fundacional, en què constin les normes per les quals es
regula la seva activitat, inscrits, si s’escau, en el registre oficial corresponent.
4.- Declaració responsable de no trobar-se ni el licitant ni els seus legals representants en cap de les prohibicions de
contractar compreses a l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text
Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, conforme al següent model. Declaració responsable
En__________amb DNI núm.________i domicili en ________província de __________al carrer núm._______en nom
propi, o en representació de l’empresa _______________a la qual representa en el procediment d’adjudicació del
contracte de CONCESSIÓ DEMANIAL DE L’EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE BAR-RESTAURANT DEL CMF
PROVENÇANA, declara:
1.- Que ni l’empresa ni els seus administradors u òrgans de direcció es troben incursos per les prohibicions de
contractar amb l’administració recollida a l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual
s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic
2.- Que l’empresa que representa es troba al corrent de pagament de les seves obligacions tributàries, amb l’estat, la
comunitat autònoma i l’ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, i es compromet a acreditar-lo, cas que la seva oferta
sigui declarada com l’econòmicament més avantatjosa abans de l’adjudicació del contracte de conformitat amb el que
determina l’article 146 del TRLCSP.
(Lloc, data i signatura de la persona que representa a l’empresa en la licitació).
5. Documentació acreditativa de la solvència financera i tècnica o professional.
- La solvència econòmica i financera dels licitadors s’haurà d’acreditar davant de l’òrgan de contractació a través del
mitjà establert en l’article 75.1.a) del TRLCSP, és a dir, mitjançant informe d’institucions financeres o, en el seu cas,
justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscos professionals.
- La solvència tècnica i/o professional dels licitadors s’haurà d’acreditar davant de l’òrgan de contractació a través d’un
dels mitjans establerts en els apartats a) o e) de l’article 78 del TRLCSP.
La manca de justificació d’aquesta solvència serà causa d’exclusió automàtica de la licitació.
6. Els licitadors hauran d’indicar una adreça de correu electrònic a efectes de notificacions, d’acord amb el que disposa
l’art.146.1.e) del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de
Contractes del Sector Públic.
Les Empreses estrangeres d’Estats membres de la Unió Europea han d’aportar també la següent documentació:
- Acreditar la inscripció en un registre professional o comercial quan aquest registre sigui exigit per la legislació de l’Estat
respectiu.
- Declaració de sotmetre’s a la jurisdicció dels jutjats i els tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les
incidències que de manera directa o indirecta puguin sorgir del contracte, amb renúncia, si s’escau, al fur jurisdiccional
estranger que pugui correspondre al licitador.
Les Empreses estrangeres d’Estats no membres de la Unió Europea han d’aportar també la següent documentació:
- Acreditar que tenen capacitat d’obrar amb un certificat expedit per l’ambaixada d’Espanya en l’Estat corresponent.
Tanmateix, hauran d’acreditar que tenen oberta una sucursal en territori espanyol, amb designació d’apoderats o
representats per les seves operacions i que estiguin inscrits en el Registre Mercantil, així com l’informe de reciprocitat
previst a l’art. 55 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de
contractes del Sector Públic.
- Declaració de sotmetre’s a la jurisdicció dels jutjats i els tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les
incidències que de manera directa o indirecta puguin sorgir del contracte, amb renúncia, si s’escau, al fur jurisdiccional
estranger que pugui correspondre al licitador.
EMPRESES REGISTRADES
No estan obligades a presentar la documentació en els apartats 1 a 3 descrita anteriorment les persones físiques o
jurídiques que estiguin inscrites en el Registre Municipal de Contractistes, en el Registre Electrònic d’Empreses
Licitadores de la Generalitat de Catalunya (RELI) o en qualsevol altre Registre de Licitadors expressament reconegut. En aquests supòsits els licitadors presentaran una Declaració Responsable en la que es manifesti no trobar-se ni el
licitant ni els seus legals representants en cap de les prohibicions de contractar compreses a l’article 60 del Reial Decret
Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, així
com la plena vigència de la documentació obrant en el Registre corresponent.
Segon Sobre: Identificat amb la inscripció CRITERIS AVALUABLES PER FORMULACIÓ MATEMÀTICA/OFERTA
ECONÒMICA, s’inclourà la proposició econòmica per l’execució del contracte, que contindrà:
a) Cànon ofertat respecte del tipus de licitació........ euros.
b) Preu ofertat en relació a las tarifes per prestació de serveis de bar-restaurant.........euros.
c) Patrocini, o mecenatge de l’entitat usuària majoritària de la instal•lació....euros.
L’oferta serà formulada estrictament d’acord amb el Model que figura com a l’Annex III i IV d’ aquest Plec de Condicions.
La no presentació de l’oferta conforme el model adjunt serà causa d’exclusió de la licitació, el licitador es compromet a
mantenir la seva oferta per un termini mínim de 3 mesos a comptar des de la data d’obertura de proposicions.
(Lloc, data i signatura del representant).
Tots els documents que integren la plica hauran d’ésser originals o còpies autèntiques segons la legislació vigent.
El fet de presentar una plica suposa donar-se per assabentat de totes les condicions de la contractació i la seva
submissió.
Les proposicions hauran d’admetre’s sempre que reuneixin les condicions externes referides en aquesta clàusula.
Lliurada i admesa una plica el licitador no podrà retirar-la.
Els licitadors no podran presentar més d’una proposició, nogensmenys podran presentar en una mateixa oferta totes les
alternatives financeres que cregui convenient, sempre que estiguin degudament concretades.
No es podrà subscriure cap proposta en Unions d’empresaris si ho fa individualment. Tampoc podrà presentar-se en
més d’una Unió d’empresaris.
XVII. MESA DE CONTRACTACIÓ. OBERTURA DE PROPOSICIONS I VALORACIÓ D’OFERTES
a. Mesa de Contractació:
La Mesa de Contractació serà presidida per la Tinent d’Alcalde d’Hisenda i Recursos General.
Formaran part de la Mesa, un regidor membre de l’equip de govern, el Regidor membre d’un Grup Municipal de
l’oposició que per torn li correspongui, l’Interventor Municipal i el Director de l’Assessoria Jurídica.
Les funcions de secretari de la Mesa correspondrà, al funcionari llicenciat en dret que es designi a l’efecte.
b. Criteris de Valoració de les ofertes:
Tots els criteris de valoració de les ofertes són AVALUABLES PER FORMULACIÓ MATEMÀTICA i són els següents:
a) Millor cànon ofertat respecte del tipus de licitació. La valoració s’efectuarà atorgant 1 punt per cada 20 per cent sobre
l’increment del tipus que determina aquest plec, fins un màxim de 10 punts.
b) Millor preu ofertat en relació a las tarifes per prestació de serveis de bar-restaurant. La valoració s’efectuarà tenint en
compte la mitja dels preus ofertats i obtindrà 1 punt l’oferta que ofereixi el millor preu mig de tots els preus ofertats. El
preu mig s’obtindrà per la suma de tots els ofertats dividit pel número de preus de conformitat amb la llista de preus que
figura en l’annex 3.
c) Patrocini, o mecenatge de l’entitat usuària majoritària de la instal•lació, la puntuació de l’oferta s’efectuarà a raó de 5
punts per cada 5.000,00 EUR anuals, amb un màxim de 20 punts. Serà requisit necessari per a optar a la contractació obtenir un mínim de 10 punts en la suma total de la valoració dels
criteris.
c. Obertura de Proposicions:
La Mesa de contractació es reunirà el dia assenyalat per a l’obertura de les proposicions i prèviament a l’acte públic
procedirà a la qualificació de la documentació presentada en temps i forma.
Si la Mesa observés defectes materials en la documentació presentada podrà concedir, si ho estima convenient, un
termini de tres dies hàbils per a què el licitador esmeni l’error.
En acte públic la presidència de la Mesa obrirà el sobre de les millores i el sobre de l’oferta econòmica de les
proposicions admeses i les passarà als Serveis Tècnics municipals als efectes que informin sobre l’oferta més
avantatjosa als interessos municipals de conformitat amb els criteris de valoració establerts per l’adjudicació.
Dins dels cinc dies hàbils següents que s’hagués celebrat qualsevol licitació, els signants de les proposicions podran
exposar per escrit, davant la Corporació, tot el que estimin convenient respecte als preliminars i desenvolupament de
l’acte licitatori i capacitat jurídica dels altres optants.
XVIII. CLASSIFICACIÓ DE LES OFERTES
La Corporació contractant resoldrà sobre la validesa o nul•litat de l’acte licitatori, i, declarat vàlid, establirà per ordre
decreixent les proposicions presentades i que no hagin estat declarades desproporcionades o anormals, conforme
disposa l’art.151.1 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de
contractes del Sector Públic.
Al mateix temps, l’òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat l’oferta més avantatjosa a què, dintre
del termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà en què aquest hagi rebut el requeriment, presenti la
documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de llurs obligacions tributàries, amb la Seguretat
Social i amb aquest Ajuntament; així com que acrediti disposar efectivament dels mitjans als quals s’hagués compromès
a dedicar o adscriure a l’execució del contracte; i també que acrediti haver constituït la garantia definitiva que sigui
procedent.
En el cas de no complimentar-se aquest requeriment en el termini assenyalat, s’entendrà que el licitador ha retirat la
seva oferta, procedint-se en aquest cas a requerir la mateixa documentació al següent licitador, segons l’ordre en què
hagin quedat classificades les ofertes.
XIX. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE
L’òrgan de contractació adjudicarà el contracte dintre dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació
requerida, de conformitat amb el que disposa l’art. 151.3 del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual
s’aprova el Text Refós de la Llei de contractes del Sector Públic.
L’adjudicació del contracte es notificarà a tots els participants en la licitació amb el contingut determinat en l’art. 151.4
del Reial Decret Legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de contractes del Sector
Públic
XX. DESPESES D’ANUNCIS I TRIBUTS
L’adjudicatari resta obligat al pagament de les despeses de publicació d’anuncis en els Diaris Oficials, així com en un
diari de premsa escrita, així com els tributs que recaiguin sobre el contracte, o en el seu cas, sobre l’objecte del
contracte; fins a un import màxim de 1.200 euros.
XXI. SUPERVISIÓ DE L’EXECUCIÓ DEL CONTRACTE
L’Ajuntament haurà de designar un responsable del seguiment del contracte, que serà la persona que en cada moment
tingui encomanada la direcció de la secció de seguiment i gestió d’instal•lacions esportives municipals o equivalent de la
Regidoria d’Esports i Joventut, o en qui expressament delegui. XXII. POTESTATS DE L’AJUNTAMENT
L’Ajuntament, a més de les prerrogatives reconegudes amb caràcter general a l’art. 210 del TRLCAP, ostentarà les
següents potestats:
- Ordenar les modificacions en la prestació del servei que aconselli l’interès públic.
- Controlar de forma permanent la prestació dels serveis, per la qual cosa podrà inspeccionar, en tot moment, les
tasques que s’estiguin desenvolupant.
- Dictar les ordres i les instruccions per al correcte compliment del contracte, i per mantenir o restablir la qualitat deguda
en la prestació, així com per imposar les correccions pertinents.
- Sol•licitar a l’adjudicatari/a els informes i la documentació que s’estimin pertinents.
- Qualsevol altra que estableixi la legislació vigent.
XXII. BÉNS I INSTAL•LACIONS QUE ES POSEN A DISPOSICIÓ DEL CONTRACTISTA
Quant a l’explotació del servei de bar-restaurant, l’adjudicatari gaudirà d’una concessió demanial sobre els espais
destinats a bar i magatzem descrits a la Clàusula II d’aquests plecs, i que s’adjudicarà de conformitat amb els criteris de
selecció del contractista previstos en aquests plecs.
XXIII. RÈGIM SANCIONADOR
1. El contractista està obligat a complir el contracte amb estricta subjecció al que estableixen aquests plecs de
condicions.
2. La constitució en mora del contractista no necessitarà intimació prèvia per part de l’Administració.
3. El contractista haurà de rescabalar al Municipi els danys i indemnitzar-lo dels perjudicis derivats de dol o negligència
en el compliment de les obligacions resultants de l’adjudicació. En aquests supòsits la indemnització es determinarà per
l’Ajuntament en raó dels perjudicis realitzats, prèvia audiència del contractista, i sense perjudici de l’acció penal que en
el seu cas procedeixi.
4. Així mateix, el contractista serà l’únic responsable davant dels usuaris per danys i perjudicis derivats directa o
indirectament de la gestió i funcionament dels serveis, quedant exclosa la responsabilitat de l’Ajuntament.
5. Amb independència d’aquesta indemnització, l’incompliment o defectuós compliment de les obligacions contractuals
donarà lloc a la imposició de sancions.
6. En els supòsits d’incompliment de les obligacions assumides pel contractista, l’Ajuntament podrà compel•lir al
compliment del contracte o acordar la seva resolució, amb els efectes següents.
a. Pèrdua de la garantia definitiva, en el seu cas.
b. Inhabilitació del contractista per a ulteriors licitacions i adjudicacions.
c. Reintegrament a càrrec del contractista de la despesa que resulta de la nova adjudicació o realització amb relació a
l’anterior de la que porti causa.
d. Retenció d’elements del contractista, si es creu oportú.
7. Independentment del rescabalament per danys i perjudicis, en cas d’incompliment que no produeixi resolució del
contracte, l’Ajuntament podrà aplicar les sancions que es contemplen en aquest plec, graduades en atenció al grau de
perjudici, perillositat i/o reiteració.
En els casos d’imposició de sancions i resolució del contracte pel seu incompliment, es donarà audiència a l’adjudicatari
perquè pugui formular al•legacions, resolent l’òrgan de contractació. 8. Infraccions:
- Tindran consideració de faltes lleus qualsevol incompliment de les obligacions contractuals establertes en aquest plec
de clàusules que no causin un detriment important al servei i que no siguin considerades com a greus o molt greus.
- Tindran consideració de faltes greus:
• L’incompliment dels horaris de manera sistemàtica en la prestació del servei que ocasioni perjudicis o distorsió del
mateix.
• La interrupció del servei per un termini superior a 24 hores i inferior a 48 hores.
• La negligència o compliment defectuós inexcusables de les obligacions contractuals.
• El tractament vexatori a l’usuari, exceptuant que aquest tractament reunís les característiques per a classificar-lo com
a molt greu.
• En general, l’incompliment greu dels deures i de les obligacions amb el usuari i la Corporació, així com la comissió de
tres faltes lleus en el transcurs de sis mesos de prestació de servei.
- Tindran consideració de faltes molt greus aquells incompliments que ocasionin una pertorbació important del servei i,
en especial:
• L’abandonament del servei sense causa justificada.
• La interrupció del servei per un termini superior a 48 hores i inferior a 72 hores.
• Les ofenses verbals o físiques o el tractament vexatori greu a l’usuari.
• Incomplir les directrius que es reserva l’Administració en l’acompliment del servei o impedir que aquesta pugui
desenvolupar les funcions de fiscalització i de control que li son pròpies.
• El cobrament als usuaris de preus superiors als previstos en aquests plecs de clàusules.
• La falta de pagament del cànon per la concessió demanial per l’explotació del servei de bar-restaurant.
• La falta de pagament de la quantitat que hagi establert com a patrocini a l’entitat usuària majoritària.
• L’incompliment per part del concessionari de les seves obligacions derivades de la normativa aplicable en matèria
laboral, de seguretat social i de prevenció de riscos laborals.
• L’acumulació o reiteració de tres faltes greus en el transcurs de sis mesos de prestació de servei.
9. Sancions:
- La comissió d’alguna falta lleu podrà donar lloc, previ expedient instruït a l’efecte, amb audiència de l’adjudicatari, a la
comminació de l’entitat contractada.
- La comissió d’alguna falta greu podrà donar lloc, previ expedient instruït a l’efecte, amb audiència del contractista, a la
imposició de sanció pecuniària fins el 10% del pressupost anual. La reiteració en 3 faltes greus podrà donar lloc a la
revocació de la concessió.
- La comissió d’alguna falta molt greu podrà donar lloc, previ expedient instruït a l’efecte, amb audiència del contractista,
comportarà la imposició de sanció entre el 10% i el 15% del pressupost anual del contracte i/o a la revocació de la
concessió.
XXIV. CAUSES D’EXTINCIÓ
Són causes d’extinció del contracte, les previstes a l’art. 70 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d’octubre, pel qual
s’aprova el Reglament de Patrimoni dels Ens Locals:
a) El venciment del termini d’aquesta.
b) La desaparició del bé sobre el qual ha estat atorgada. c) La desafectació del bé.
d) La renúncia del concessionari.
e) La revocació de la concessió.
f) La resolució judicial que declari l’extinció.
L’ajuntament podrà revocar la concessió per qualsevol de les circumstàncies següents:
- La manca d’obertura al públic del bar o l’incompliment reiterat de l’horari durant 3 o més dies continus, o durant 3 o
més dies discontinus en un període no superior als 6 mesos.
- L’incompliment de les ordres que emeti l’òrgan municipal competent en execució de les potestats que li atorga el
present plec de clàusules i d’altres disposicions aplicables.
- La cessió de la titularitat de la concessió demanial o la subcontractació de prestacions accessòries del servei, sense
subjectar-se al règim previst en el present plec de condicions.
- L’incompliment de la legislació sobre relacions laborals i de Seguretat Social.
- No iniciar el servei en el termini previst en aquest plec.
- Qualsevol actuació constitutiva de delicte o falta tipificada en el Codi Penal o en les Lleis Penals especials.
- La reiteració en la comissió de 3 faltes greus.
- La resta dels supòsits previstos en el règim sancionador com a causa de resolució.
L’extinció del contracte per qualsevol dels supòsits previstos en l’apartat anterior donarà lloc a la reversió dels bens i
instal•lacions que amb caràcter fixo s’hagin incorporat a l’immoble objecte de concessió, així mateix comportarà
l’obligació del concessionari de deixar lliures i vacus i a disposició de l’administració dins del termini establert els béns
objecte de concessió; aquesta obligació comporta el reconeixement de la potestat de l’ajuntament per acordar i executar
per si mateixa el llançament.
XXV. RECEPCIÓ DELS SERVEIS
Efectuades les prestacions convingudes es procedirà dins del mes següent a l’acte formal de recepció, aixecant la
corresponent acta.
En el supòsit que dins del termini dels 15 dies naturals següents a què el Contractista hagués comunicat a l’Ajuntament
que estan efectuades les prestacions convingudes, i si el Responsable municipal considerés que les prestacions no es
troben en estat de ser rebudes, ho farà constar en l’acta aixecada al efecte amb manifestació expressa de les raons que
ho motiven, dels defectes observats i de les instruccions necessàries, tot assenyalant un termini per a corregir-los,
podent el contractista exercir el dret a fer constar igualment les observacions o reclamacions que consideri escaients.
Aquesta acta es sotmetrà al coneixement de l’Ajuntament que dictarà la resolució pertinent sense perjudici del dret del
contractista a obtenir per via jurisdiccional la declaració que procedeixi sobre el que resolgui l’Ajuntament.
Transcorregut un mes de l’aixecament de l’acta sense que l’Ajuntament hagi dictat la resolució pertinent, s’entendran
desestimades les observacions o reclamacions que hagi formulat el contractista.
XXVI. DEVOLUCIÓ DE LA GARANTIA
Efectuada la recepció, l’òrgan competent de l’Ajuntament adoptarà acord ordenant la devolució o cancel•lació, dins dels
dos mesos següents a la data en què hagués sol•licitat pel contractista. Si transcorregut dit termini no s’hagués adoptat
l’esmentat acord, es podrà entendre estimada la petició de devolució o cancel•lació. Si el contractista no presentés la
sol•licitud i l’Ajuntament ho creu convenient, es podrà adoptar d’ofici l’acord de devolució.
Els annexos que formen part d’aquests plecs de condicions tècniques i economicoadministratives es podran trobar al
perfil del contractant de l’Ajuntament: https://seuelectronica.l-h.cat/185519_1.aspx?id=1.
L’Hospitalet de Llobregat, 31 de juliol de 2012
El regidor de Govern d’Esports i Joventut, p. d. (Decret 744/2012 de 2 de febrer), la cap de Secció de Contractació,
Soledat Colomé Coca
??

??

??

??

 			

	Fuente de información:             B.O.P. BARCELONA Nº 162
	Fecha de publicación:                22 de Agosto de 2012		
	








				

Asesoría en Contratación Pública Sanitaria


C/ Orense, 34
28020 Madrid
acobur@acobur.es
91 448 39 07
Lunes a Viernes de 8:30h a 18:00h

Servicios
  • Comunicación de licitaciones
  • Colaboración
  • Externalización
 
  • Business Intelligence
  • Formación
  • Recursos y alegaciones

2016 © Todos los derechos reservados. Aviso legal | Condiciones del servicio | Uso de Cookies | Redes Sociales