Expediente |
20130467 |
Organismo |
Ajuntament de Barcelona |
Código Postal |
08009 |
Fecha de publicación |
10/10/2013 |
Ajuntament de Barcelona
ANUNCI de licitació
1) Entitat adjudicadora:
a) Organisme: Ajuntament de Barcelona.
b) Dependencia que tramita l’expedient: Gerencia de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports.
c) Numero de l’expedient: 20130467.
d) Numero de contracte: 13003341.
2) Objecte del contracte:
a) Tipificacio: Administratiu especial.
b) Descripcio de l’objecte: La gestio integral i l’administracio de la residencia i apartaments tutelats municipals JOSEP
MIRACLE.
c) Lloc d’execucio: Municipi de Barcelona.
3) Termini d’execucio:
L'execucio del contracte s'iniciara el dia 1 de gener de 2014, sempre i quan s'hagi formalitzat el contracte o el dia
seguent al de la seva formalitzacio, i fins al 31 de desembre de 2015.
La vigencia del present contracte podra prorrogar-se, per mutu acord de les parts, manifestat expressament, fins a 31 de
desembre de 2017. El contractista haura de prestar la seva conformitat, de forma expressa, a la proposta de prorroga
formulada pel servei tecnic corresponent, un mes abans de la finalitzacio de la seva vigencia inicial o de les seves
prorrogues.
4) Tramitacio i procediment:
a) Tramitacio: Ordinaria.
b) Procediment: Obert.
5) Pressupost de licitacio:
1. El pressupost total de licitacio, que determina la competencia de l'organ de contractacio, es el de 2.540.095,86 EUR,
IVA inclos, amb el desglossament seguent: 2.309.178,06 EUR, pressupost net, i 230.917,80 EUR en concepte d'impost
sobre el Valor Afegit al tipus del 10 per 100.
La quantitat indicada en el paragraf anterior com a pressupost net constitueix la xifra maxima per sobre de la qual
s'estimara que les ofertes dels licitadors excedeixen el tipus de la licitacio.
El sistema de determinacio del preu es refereix a la totalitat de les prestacions objecte del contracte pel que fa al Servei
de gestio de la residencia, al Servei de gestio dels apartaments, al Servei de gestio dels apats amb companyia i a les
Despeses per necessitats peremptories. Pel que fa al Servei d'apats, higiene personal i activitats i al Servei d'apats amb
companyia, el preu es determina en funcio de preus unitaris, de conformitat amb el plec de clausules administratives
particulars.
Aquest pressupost s'ha d'entendre comprensiu de la totalitat de l'objecte del contracte, i els preus consignats porten
implicits tots els conceptes previstos en el Plec de clausules administratives generals.
6) Garanties:
Definitiva: 5 per 100 de l’import de l’adjudicacio del contracte, IVA exclos.
7) Criteris de valoracio de les ofertes presentades: • Puntuacio de la totalitat dels criteris (1+2): 31 + 29= 60 punts.
1.- Criteris vinculats a l’objecte del contracte avaluables de forma automatica: maxim 31 punts amb el seguent
desglossament:
1.1. Per l’oferta economica: fins un maxim de 22,30 punts:
- Import del servei de gestio de la residencia, fins a19,75 punts.
- Import del servei de gestio dels apartaments, fins a 1,10 punts.
- Import del servei de gestio dels apats amb companyia, fins a 0,40 punts.
- Preu unitari del servei d’apats, higiene personal i activitats (cost servei, usuari, dia), fins a 0,90 punts.
- Preu unitari del servei d’apats amb companyia (cost servei, usuari, dia), fins a 0,15 punts.
1.2. Per l’oferta tecnica i de qualitat: fins un maxim de 8,70 punts.
- Es valorara l’oferta que posi a disposicio dels usuaris un maxim de 4 ordinadors que seran ubicats en els espais
comuns per facilitar l’acces a les noves tecnologies a la gent gran de la residencia i els apartaments, fins a 0,70 punts.
- Es valorara l’oferta que posi a disposicio dels usuaris de la residencia i els apartaments un nombre de serveis basics
de podologia gratuits (Clausula 3, apartat 3.4 "Serveis complementaris") consistents en: tallat d’ungles, neteja,
tractament de callositats i duricies, fins a 4,20.
- Es valorara l’oferta que posi a disposicio dels usuaris de la residencia i els apartaments Josep Miracle Parc un nombre
de serveis basics de perruqueria gratuits (Clausula 3, apartat 3.4. "Serveis complementaris") consistents en: rentar,
tallar i marcar en dones i rentar i tallar en homes. L’oferta especificara el nombre total de serveis basics gratuits que
s’oferiran anualment, a les persones grans residents en l’equipament de Josep Miracle, fins a 1,50 punts.
- Es valorara l’oferta que posi a disposicio dels usuaris de la residencia i els apartaments de Josep Miracle un nombre
de serveis gratuits de reflexologia, massoterapia i quiromassatge, (Clausula 3, apartat 3.4. "Serveis complementaris")
consistents en sessions minimes de 30 minuts. L’oferta es presentara amb el nombre total de serveis gratuits que
anualment s’oferiran a les persones grans residents en l’equipament Josep Miracle i desglossades per modalitat, fins a
2,30 punts.
La documentacio justificativa d'aquests criteris avaluables de forma automatica s'ha d'incloure necessaria i unicament al
Sobre num. 2A.
2.- Criteris vinculats a l’objecte del contracte que depenen d’un judici de valor: maxim 29 punts amb el seguent
desglossament:
Les millores que depenen d’un judici de valor es valoraran atenent la seva innovacio, qualitat, impacte, viabilitat i
complementarietat amb els objectius de l’objecte del contracte.
Millora 1. Per la millora tecnica presentada referida al Programa de participacio "consell de centre" (clausula 8.1.4) que
millori la participacio dels usuaris i dels agents comunitaris en el Consell de l’equipament i dinamitzi la seva activitat,
mes enlla dels requeriments estandards establerts per la legislacio vigent i pel plec de prescripcions tecniques
particulars, fins a 8 punts.
Millora 2. Per la millora tecnica presentada referida a l’Area de suport personal a prestar en el servei (Clausula 10.1 del
plec de prescripcions tecniques particulars) que millori amb un maxim de 3 accions, enteses com a conjunt d’una o mes
actuacions, l’atencio descrita en el plec de clausules particulars referides al suport personal, al foment de l’autonomia i al
suport social i familiar de les persones grans residents que pateixin trastorns de conducta o salut mental i presentin
severes dificultats per mantenir habits basics de cura personal, de la llar i de convivencia, fins a 6 punts.
Millora 3. Per la millora tecnica presentada en el pla individual d’atencio interdisciplinaria (PIAI) eines que millorin i ens
aportin informacio sobre el concepte subjectiu de millora de la qualitat de vida del resident en base al model d’atencio
centrada en la persona (Clausula 8 apartat 8.2. del plec de prescripcions tecniques particulars) i que garanteixin els
principis basics de l’atencio (Clausula 7 "Principis, model d’atencio centrada en la persona i d’altres models teorics.) que
es persegueix en la residencia i apartaments exigits en l’esmentat plec, fins a 8 punts. Millora 4. Per les millores proposades al programa d’Atencio i Dinamitzacio de les persones (Clausula 11 apartat 1) que
promoguin les relacions, la participacio i la millora "d’apats en companyia", que tingui en compte els residents de Josep
Miracle i les persones grans de la zona, fins a 6 punts.
Millora 5. Per la millora del contingut del "Programa Anual d’Activitats" (Clausula 8, apartat 8.8 del plec de prescripcions
tecniques particulars) que fomenti l’envelliment actiu i saludable mitjancant la programacio de noves activitats i tambe de
les persones dependents, en les activitats formatives, de caracter cultural o de lleure, dirigides als usuaris de
l’equipament que es realitzin tant en el mateix centre com a traves de sortides a l’exterior, fins a 3 punts.
La documentacio justificativa d'aquests criteris avaluables mitjancant judicis de valor s'ha d'incloure necessaria i
unicament al Sobre num. 2A.
8) Obtencio de documentacio i informacio:
a) Al perfil del contractant de l’Ajuntament de Barcelona: www.bcn.cat.
b) Al Departament de Serveis Juridics de la Gerencia de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Pg. Sant Joan, 75, 9e,
08009 Barcelona, Telefon: 93-256.45.54, Fax: 93-256.45.52, Horari: de dilluns a divendres de 8,30 a 14,30 hores.
9) Requisits especifics del contractista:
S’estableixen els seguents criteris que les empreses hauran de complir per a participar en el procediment d’adjudicacio
del contracte:
- Disposar, durant els darrers tres anys, d’una xifra de negocis global minima de 5.000.0000 EUR referits als serveis
socials d’atencio a les persones grans, que s’acreditara mitjancant una declaracio on es reflecteixi les activitats i/o els
treballs executats, els imports i el llocs en els quals s’hagin executat les activitats i/o els treballs.
- Disposar d'experiencia minima de tres anys en la gestio de residencies assistides per gent gran.
- Disposar d’una acreditacio de certificacio de qualitat en qualsevol de les seves modalitats i referides a programes i
serveis relacionats amb l’objecte del contracte (ISO 9001, FQM).
- Declaracio del legal representant de quina es la part del contracte que es preveu subcontractar, sense excedir del 20%
del preu del contracte (IVA exclos).
- Haver obtingut un volum de negocis anual de 1.000.000 EUR EUR referits especificament a serveis residencials per a
persones grans, en cada un dels darrers tres exercicis, que s’acreditaran mitjancant una declaracio on es reflecteixin les
activitats i/o els treballs executats, els imports i els llocs en els quals s’hagin executat.
A mes les condicions de solvencia que s'han indicat, els participants hauran de comprometre's a dedicar o adscriure a
l'execucio del contracte els seguents mitjans personals i/o materials:
- Compromis del legal representant de destinar, com a minim, l’equip de treball exigit en el plec de prescripcions
tecniques particulars, apartat "Recursos humans vinculats al servei".
10) Presentacio d’ofertes:
a) Data limit de presentacio: El termini per a la presentacio de la documentacio exigida sera de com a minim 15 dies
naturals, a comptar des del seguent al de la publicacio de l'ultim anunci oficial en el BOP o en el perfil de contractant.
b) Documentacio a presentar: La que exigeixen les clausules 6 i 7 del plec de clausules administratives particulars.
c) Lloc de presentacio: Oficina del Registre General de l’Ajuntament de Barcelona, situada a la placa de Sant Miquel,
s/n, de Barcelona (08002). Tambe podran presentar-se a qualsevol altra oficina de l’esmentat Registre.
d) Termini durant el qual el licitador restara obligat a mantenir la seva oferta: 2 mesos a comptar des de la data
d’obertura de les proposicions, sempre i quan no s’hagi produit l’adjudicacio.
11) Obertura de pliques:
Es celebrara en el lloc, dia i hora que oportunament es comunicara als licitadors. 12) Despeses de l’anunci:
L’import del present anunci sera a carrec de l’adjudicatari.
Barcelona, 2 d’octubre de 2013
La secretaria delegada, Nuria Gilabert Busquets
??
??
??
??
Fuente de información: B.O.P. BARCELONA Nº 194
Fecha de publicación: 10 de Octubre de 2013