| Expediente | 2014002987 |
| Organismo | Ajuntament de Girona |
| Código Postal | 17004 |
| Fecha de publicación | 02/04/2014 |
Núm. 3496 AJUNTAMENT DE GIRONA Edicte de convocatòria per a l’adjudicació d’un contracte de serveis De conformitat amb la resolució del Ple de la Corporació, de data 10 de març de 2014, per mitjà del present anunci s’efectua la convocatòria del procediment obert, atenent a una pluralitat de criteris de valoració de les ofertes, per a l’adjudicació del contracte per a la prestació dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, d’acord amb les condicions que seguidament s’enumeren: 1) Entitat adjudicadora a) Organisme: Ajuntament de Girona b) Dependència que tramita l’expedient : Secretaria General – Servei de Contractació i Compres c) Número d’expedient: 2014002987 2) Objecte del contracte a) L’objecte del contracte és la prestació dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona. Als efectes de la licitació, l’objecte del contracte es divideix en tres lots: LOT 1: Servei de distribució i lliurament de cartes, paqueteria, burofax nacional i avís de rebuda electrònica, telegrama nacional i internacional i publicorreu (enviaments publicitaris amb adreça). LOT 2: Tasques de manipulació d’alguns dels enviaments generats per l’Ajuntament. LOT 3: Trameses mitjançant missatger, publicitat (cartelleria i recollida i distribució de notes informatives sense adreça, bustiades) i altres serveis. Els licitadors podran presentar proposicions als tres lots, o bé, només a algun d’ells, segons el seu interès, doncs els diferents lots seran objecte d’adjudicació independent. b) Els serveis corresponents al LOT 2 es reserven a Centres Especials de Treball amb l’objectiu de fomentar la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat. Veure clàusula II del plec de clàusules administratives particulars del contracte (en endavant, PCAP). 3) Durada El termini del contracte serà de 2 anys, i es podrà prorrogar per dos anys més, per comú acord de les parts, fins a un màxim de 4 anys, de conformitat amb l’article 303.1 del TRLCSP. Veure clàusula VII del PCAP. 4) Tramitació i procediment a) Tramitació: Ordinària. b) Procediment: Obert, i amb assenyalament de varis criteris de valoració de les ofertes. 5) Pressupost de licitació i valor estimat del contracte a) Pressupost de licitació: El pressupost anual màxim de licitació s’estableix en la quantitat de SIS-CENTS VUITANTAQUATRE MIL NOU-CENTS VUIT EUROS AMB CATORZE CÈNTIMS (684.908,14 €) IVA exclòs. D’aquesta quantitat correspon a cada lot: Lot 1: 541.982,37 €, més 39.636,58 € en concepte d’IVA al tipus del 21% (en aquest lot, a alguns productes se’ls aplica l’IVA del 21% i d’altres estan exempts de l’aplicació d’aquest impost). Lot 2: 97.000 €, més 20.370 € en concepte d’IVA al tipus del 21%. Lot 3: 45.925,77 €, més 9.644,41 € en concepte d’IVA al tipus del 21%. b) Valor estimat del contracte: Es fixa en 3.013.595,82 €, IVA exclòs. Veure clàusula VIII del PCAP i annex II del mateix (pels preus unitaris del lot 1 i del lot 3). 6) Obtenció de documentació i informació a) Entitat: Ajuntament de Girona. Secretaria General – Servei de Contractació i Compres. b) Domicili: Plaça del Vi número 1 c) Localitat: 17004 Girona d) Telèfon: 972 419 021 e) Fax: 972 419 495 f) Horari d’atenció: De dilluns a divendres de les 09.00 a les 14.00 hores 7) Drets i obligacions Veure clàusula VI del PCAP. 8) Solvència dels licitadors De conformitat amb el que disposa l’article 65 del TRLCSP i els articles 37 al 38 del RGLCAP, serà requisit necessari que el contractista hagi obtingut, amb caràcter previ a la presentació d’ofertes, la classificació empresarial en el Grup, Subgrups i Categories següents: LOT 1 Grup Subgrup Categoria R 9 C LOT 2 Grup Subgrup Categoria L 1 A LOT 3 Grup Subgrup Categoria R 9 A LOT 1 i LOT 2 Grup Subgrup Categoria R 9 C L 1 A LOT 2 i LOT 3 Grup Subgrup Categoria L 1 A R 9 A LOT 1 i LOT 3 Grup Subgrup Categoria R 9 C - En cas que el licitador es presenti a la totalitat dels lots, la classificació exigida serà: LOT 1, LOT 2 i LOT 3 Grup Subgrup Categoria L 1 A R 9 C 9) Criteris per a l’adjudicació del contracte i selecció d’empresa adjudicatària 1. De conformitat amb l’article 150 del TRLCSP, els criteris a aplicar per a la valoració de les ofertes presentades amb la puntuació atribuïda a cadascun d’ells i que determinaran la selecció de la proposició més avantatjosa, són els següents: LOT 1 A. Criteris de valoració avaluables mitjançant fórmules: fins a 60 punts Preu de l’oferta : fins a 60 punts. Es valorarà l’oferta de manera que a la més econòmica se li assignarà 60 punts. Les ofertes s’avaluaran mitjançant l’aplicació de la fórmula següent: Puntuació de cada oferta = núm. màxim de punts X preu de l’oferta més econòmica Preu de l’oferta que es puntua El preu de l’oferta serà el resultat de multiplicar el número d’unitats de cada producte del lot 1 pel preu unitari (tarifa) ofert per cadascun d’ells, i sumar-ne tots els resultats. Es considerarà oferta anormal o desproporcionada quan el preu ofert pel licitador sigui desproporcionat d’acord amb el criteri previst a l’article 85 del RGLCAP. B) Criteris que depenen d’un judici de valor : fins a 40 punts. 1. Memòria i Pla de treball: fins a 30 punts El licitador haurà de presentar una memòria signada on expressi el model tècnic, que haurà de contenir: • El seguiment i execució del contracte: memòria descriptiva de les diferents fases del servei, programa de treball, organització i funcionament (fins a 15 punts) • Les característiques tecnològiques i informàtiques: tant de la sistemàtica aplicada en la prestació del servei, com en relació amb el sistema de facturació de l’empresa. (fins a 15 punts) Aquesta memòria descriptiva tindrà una extensió màxima de 10 pàgines, en mida DIN A-4, escrites per una sola cara, i amb mida de lletra 11, espai senzill. Les pàgines que excedeixin del límit establert es tindran per no presentades a efectes de la valoració. 2. Millores en els terminis de lliurament establerts en el plec tècnic: fins a 10 punts. Es tindrà especialment en compte no només la reducció dels terminis sinó el producte sobre el qual s’aplica aquesta. Qualsevol millora presentada, per tal de tenir-se en compte ha de resultar mesurable de forma objectiva. Les millores expressades de forma genèrica i que no delimiten el seu abast no podran ser valorades. Les propostes de millora s’entendran sense cap cost afegit. LOT 2 A) Criteris avaluables mitjançant fórmules: fins a 50 punts Preu de l’oferta : fins a 50 punts. Es valorarà l’oferta de manera que a la més econòmica se li assignarà 50 punts. Les ofertes s’avaluaran mitjançant l’aplicació de la fórmula següent: Puntuació de cada oferta = núm. màxim de punts X preu de l’oferta més econòmica Preu de l’oferta que es puntua Es considerarà oferta anormal o desproporcionada quan el preu ofert pel licitador sigui desproporcionat d’acord amb el criteri previst a l’article 85 del RGLCAP. B) Criteris que depenen d’un judici de valor : fins a 50 punts. Memòria i Pla de treball: fins a 50 punts El licitador haurà de presentar una memòria signada on expressi el model tècnic, que haurà de contenir: • El seguiment i execució del contracte: memòria descriptiva de les diferents fases del servei, programa de treball, organització i funcionament. Aquesta memòria descriptiva tindrà una extensió màxima de 10 pàgines, en mida DIN A-4, escrites per una sola cara, i amb mida de lletra 11, espai senzill. Les pàgines que excedeixin del límit establert es tindran per no presentades a efectes de la valoració. LOT 3 A. Criteris de valoració avaluables mitjançant fórmules: fins a 60 punts Preu de l’oferta : fins a 60 punts. Es valorarà l’oferta de manera que a la més econòmica se li assignarà 60 punts. Les ofertes s’avaluaran mitjançant l’aplicació de la fórmula següent: Puntuació de cada oferta = núm. màxim de punts X preu de l’oferta més econòmica Preu de l’oferta que es puntua El preu de l’oferta serà el resultat de multiplicar el número d’unitats de cada producte del lot 3 pel preu unitari (tarifa) ofert per cadascun d’ells, i sumar-ne tots els resultats. Es considerarà oferta anormal o desproporcionada quan el preu ofert pel licitador sigui desproporcionat d’acord amb el criteri previst a l’article 85 del RGLCAP. B) Criteris que depenen d’un judici de valor : fins a 40 punts. 1. Memòria i Pla de treball: fins a 30 punts El licitador haurà de presentar una memòria signada on expressi el model tècnic, que haurà de contenir: • El seguiment i execució del contracte: memòria descriptiva de les diferents fases del servei, programa de treball, organització i funcionament (fins a 15 punts) • Les característiques tecnològiques i informàtiques: tant de la sistemàtica aplicada en la prestació del servei, com en relació amb el sistema de facturació de l’empresa. (fins a 15 punts) Aquesta memòria descriptiva tindrà una extensió màxima de 10 pàgines, en mida DIN A-4, escrites per una sola cara, i amb mida de lletra 11, espai senzill. Les pàgines que excedeixin del límit establert es tindran per no presentades a efectes de la valoració. 2. Millores en els terminis de lliurament establerts en el plec tècnic: fins a 10 punts. Es tindrà especialment en compte no només la reducció dels terminis sinó el producte sobre el qual s’aplica aquesta, així com també la rapidesa (determinació del termini) en el retorn a l’Ajuntament de la còpia del document lliurat on hi consta la signatura del destinatari (lliuraments de notificacions ordinàries i urgents). Qualsevol millora presentada, per tal de tenir-se en compte ha de resultar mesurable de forma objectiva. Les millores expressades de forma genèrica i que no delimiten el seu abast no podran ser valorades. Les propostes de millora s’entendran sense cap cost afegit. 2. L’incompliment o compliment defectuós de la prestació que afecti a les característiques que s’hagin tingut en compte per definir els criteris d’adjudicació podrà ser objecte d’aplicació del règim sancionador, que s’articula a la clàusula XXVIII del plec de conformitat amb l’article 150.6 del TRLCSP. 3. Tindran preferència per a l’adjudicació del contracte, les proposicions presentades per aquelles empreses públiques o privades que, en el moment d’acreditar la seva solvència tècnica, demostrin que tenen en la seva plantilla un nombre de treballadors disminuïts no inferior al 2%, o que es dediquen específicament a la promoció i inserció laboral de persones amb situació d’exclusió social, sempre que aquestes proposicions igualin en els seus termes a les més avantatjoses des del punt de vista dels criteris objectius que serveixin de base per a l’adjudicació, de conformitat amb el previst a la Disposició Addicional Quarta del TRLCSP i la clàusula 18ª del Plec de Clàusules administratives Generals aplicables als contractes de serveis que faci l’Ajuntament de Girona. 10) Presentació de les ofertes a) Proposicions i documentació a acompanyar: Veure clàusula XIV del PCAP. b) Presentació de les proposicions: Veure clàusula XV del PCAP. c) Data límit de recepció de les ofertes: 22 d’abril de 2014, a les 14:00 hores d) Admissió de variants i millores: No s’acceptarà la presentació de variants, si bé s’acceptarà la presentació de millores relacionades amb l’objecte del contracte, en virtut dels criteris d’adjudicació que s’estableixen a la clàusula XX del PCAP. 11) Obertura de les ofertes L’obertura del sobre núm. 2, se celebrarà el dia 5 de maig de 2014. L’obertura del sobre núm. 3, se celebrarà el 15 de maig de 2014. 12) Garantia i forma de constitució Per concórrer a la licitació regulada en el plec no és necessària la constitució de garantia provisional. S’estableix una garantia definitiva equivalent al 5% de l’import de licitació, IVA exclòs. Veure clàusula XXI del PCAP. 13) Adjudicació del contracte Veure clàusula XVIII del PCAP. 14) Despeses d’anuncis Les despeses de publicitat de la licitació aniran a càrrec de l’adjudicatari. Es fixen com a màxim en 3.500 €. 15) Data d’enviament de l’anunci al DOUE: El 13 de març de 2014. 16) Publicitat i Perfil del contractant La present licitació es publicarà mitjançant anunci en el DOUE, BOE, DOGC i BOP. L’anunci també es publicarà en el Perfil del Contractant de l’Ajuntament de Girona, accessible a través de la pàgina web: https://contractaciopublica.gencat.cat/perfil/girona/customProf 17) Règim sancionador i resolució dels contractes Veure la clàusula XXVIII del PCAP. 18) Model de proposició MODEL DE PROPOSICIÓ SOBRE NÚM. 2 (COMÚ AL LOT 1, 2 i 3) “Proposició per prendre part en la licitació convocada per adjudicar el contracte per a la prestació dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........”.: En/na--------------------amb domicili a----------------, i amb DNI núm.--------------, expedit a ----------------, amb data ------, en nom propi (o en representació de ----------------- com ho acredito per---------------------), assabentat de la convocatòria de licitació publicada en el DOUE, BOE, DOGC, BOP i en el Perfil del Contractant en dates respectives de ----------, hi pren part en la licitació i es compromet a realitzar les prestacions dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........”, pel preu que figura en la proposició inclosa en el sobre número 3, acompanyant a la present proposició tota la documentació requerida en el punt 3 de la clàusula XIV del plec de clàusules administratives particulars (en funció del lot). (Lloc, data i firma del licitador). MODEL DE PROPOSICIÓ SOBRE NÚM. 3 (LOT 1) “Proposició per prendre part en la licitació convocada per adjudicar el contracte per a la prestació dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........”.: En/na--------------------amb domicili a----------------, i amb DNI núm.--------------, expedit a ----------------, amb data ------, en nom propi (o en representació de ----------------- com ho acredito per---------------------), assabentat de la convocatòria de licitació publicada en el DOUE, BOE, DOGC, BOP i en el Perfil del Contractant en dates respectives de ----------, hi pren part en la licitació i es compromet a realitzar les prestacions dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........” per un import anual de: Preu IVA (21%) * Total En lletres i números En lletres i números En lletres i números * Cal tenir en compte que alguns dels productes del LOT 1 estan exempts d’IVA. Els preus unitaris són els següents (adjuntar model annex IV del PCAP): Tot això de conformitat amb les condicions que s’estableixen en el plec de clàusules administratives particulars i en el plec de prescripcions tècniques reguladores del contracte i que s’ accepten en la seva integritat. Així mateix, el licitador declara sota la seva responsabilitat que reuneix totes i cadascuna de les condicions per a contractar i que no està inclòs en cap de les prohibicions que es contenen en l’article 60 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, en tota la seva extensió que el referit article contempla.” (Lloc, data i firma del licitador). MODEL DE PROPOSICIÓ SOBRE NÚM. 3 (LOT 2) “Proposició per prendre part en la licitació convocada per adjudicar el contracte per a la prestació dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........”: En/na--------------------amb domicili a----------------, i amb DNI núm.--------------, expedit a ----------------, amb data ------, en nom propi (o en representació de ----------------- com ho acredito per---------------------), assabentat de la convocatòria de licitació publicada en el DOUE, BOE, DOGC, BOP i en el Perfil del Contractant en dates respectives de ----------, hi pren part en la licitació i es compromet a realitzar les prestacions dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........” d’acord amb: Tasques de manipulació d’alguns dels enviaments generats per l’Ajuntament, que consisteixen en la classificació de tot tipus de correspondència, confecció de certificats, ensobrat, reemborsaments, i processos necessaris per a portar a terme el control de la correspondència, de la seva recollida i distribució, així com les demés activitats complementàries addicionals o específiques que requereixi el servei, segons s’indica al plec de prescripcions tècniques. Per un import anual de: Preu IVA (21%) * Total En lletres i números En lletres i números En lletres i númerosTot això de conformitat amb les condicions que s’estableixen en el plec de clàusules administratives particulars i en el plec de prescripcions tècniques reguladores del contracte i que s’ accepten en la seva integritat. Així mateix, el licitador declara sota la seva responsabilitat que reuneix totes i cadascuna de les condicions per a contractar i que no està inclòs en cap de les prohibicions que es contenen en l’article 60 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, en tota la seva extensió que el referit article contempla”. (Lloc, data i firma del licitador). MODEL DE PROPOSICIÓ SOBRE NÚM. 3 (LOT 3) “Proposició per prendre part en la licitació convocada per adjudicar el contracte per a la prestació dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........” En/na--------------------amb domicili a----------------, i amb DNI núm.--------------, expedit a ----------------, amb data ------, en nom propi (o en representació de ----------------- com ho acredito per---------------------), assabentat de la convocatòria de licitació publicada en el DOUE, BOE, DOGC, BOP i en el Perfil del Contractant en dates respectives de ----------, hi pren part en la licitació i es compromet a realitzar les prestacions dels serveis postals de l’Ajuntament de Girona, relatiu al lot/s...........” per un import anual de: Preu IVA (21%) * Total En lletres i números En lletres i números En lletres i números Els preus unitaris són els següents: Trameses mitjançant missatger. • Notificació ordinària local amb recollida de signatura i devolució de còpia: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) 1 intent 12.325 € € € 2 intents 3.672 € € € • Notificació ordinària interurbana amb recollida de signatura i devolució de còpia: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) 1 intent 266 € € € 2 intents 266 € € € • Notificació urgent local amb recollida de signatura i devolució de còpia: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) 1 intent 40 € € € 2 intents 40 € € € • Notificació urgent interurbana (Catalunya) amb recollida de signatura i devolució de còpia: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) 1 intent 156 € € € 2 intents 156 € € € • Notificació urgent interurbana (resta d’Espanya) amb recollida de signatura i devolució de còpia: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) 1 intent 12 € € € 2 intents 11 € € €• Notificació urgent Internacional (Andorra) amb recollida de signatura i devolució de còpia: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) 1 intent 2 € € € 2 intents 2 € € € Publicitat: • Cartelleria: UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) Cartells petits i mitjans (mides aproximades 21 cm X 30 cm) 640 € € € Cartells petits i mitjans (mides aproximades 21 cm X 30 cm) 630 € € € • Recollida i distribució de notes informatives sense adreça (bustiades) UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) Remeses fins a 1.000 unitats 55.800 € € € Remeses fins a 40.000 unitats 55.938 € € € Altres serveis: o Servei extraordinari del departament d’estadística de notificacions urgents durant els períodes electorals (2 intents diferents horaris matí i tarda): UNITATS TARIFA IVA (21%) PREU FINAL (IVA EXCLÒS) Notificacions urgents períodes electorals 1.916 € € € Tot això de conformitat amb les condicions que s’estableixen en el plec de clàusules administratives particulars i en el plec de prescripcions tècniques reguladores del contracte i que s’ accepten en la seva integritat. Així mateix, el licitador declara sota la seva responsabilitat que reuneix totes i cadascuna de les condicions per a contractar i que no està inclòs en cap de les prohibicions que es contenen en l’article 60 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, en tota la seva extensió que el referit article contempla.” (Lloc, data i firma del licitador). Girona, 13 de març de 2014 Carles Puigdemont i Casamajó Alcalde Fuente de información: B.O.P. GIRONA Nº 64 Fecha de publicación: 2 de Abril de 2014