Expediente |
5500/2014 |
Organismo |
Ajuntament de Salou |
Código Postal |
43840 |
Fecha de publicación |
06/02/2015 |
CVE-DOGC-B-15035085-2015
ANUNCIOS DE LA ADMINISTRACIÓN LOCAL
AYUNTAMIENTOS
AYUNTAMIENTO DE SALOU
ANUNCIO para la licitación de contratos.
1. Entitat adjudicadora. Dades generals i dades per a l?obtenció de la informació:
a) Organisme: Ajuntament de Salou.
b) Dependència que tramita l'expedient:
Servei de Suport Intern - Secció de Contractació.
c) Obtenció de documentació i informació:
1) Dependència: Secció de Contractació.
2) Domicili: Passeig de 30 d?octubre 4, 1ª planta.
3) Localitat i codi postal: Salou, 43840.
4) Telèfon: 977 30 92 00, ext. 1251.
5) Telefax: 977 30 92 24.
6) Correu electrònic: serveicontractacio@salou.cat.
7) Adreça d?Internet del perfil del contractant: www.salou.cat.
8) Data límit d'obtenció de documentació i informació: El 23 de febrer de 2015.
d) Número d?expedient: 5500/2014.
2. Objecte del contracte:
a) Tipus: Gestió de serveis públics.
b) Descripció: Contractació de la gestió dels serveis públics de recollida selectiva de residus urbans i transport
a les respectives plantes d?eliminació i valorització, la gestió de la deixalleria municipal i la neteja viària pública
i de les platges del municipi de Salou.
c) Divisió per lots i nombre de lots / Nombre d?unitats: No.
- Domicili: terme municipal de Salou
- Localitat i codi postal: Salou, 43840.
e) Termini d'execució / lliurament: 10 anys a comptar de la data de l?acta de posada en marxa dels serveis.
Data d?inici prevista: 1 de gener de 2016.
f) Admissió de pròrroga: Si, per anualitats, fins a un màxim de 2 pròrrogues.
g) Establiment d?un acord marc (si s?escau): No.
h) Sistema dinàmic d?adquisició (si s?escau): No.
i) CPV (referència de nomenclatura):
90511100-3 Serveis de recollida de residus sòlids urbans
90511200-4 Serveis de recollida de residus domèstics
CVE-DOGC-B-15035085-2015
90511300-5 Serveis de recollida d'escombraries
90511400-6 Serveis de recollida de paper
90512000-9 Serveis de transport de residus
90530000-1 Explotació d'una instal·lació d'abocament de deixalles
90531000-8 Serveis de gestió d'abocadors públics
90610000-6 Serveis de neteja i escombrat de carrers
90611000-3 Serveis de neteja de carrers
90612000-0 Serveis d'escombrat de carrers
90680000-7 Serveis de neteja de platges
3. Tramitació i procediment:
a) Tramitació: Ordinària i anticipada.
b) Procediment: Obert.
c) Subhasta electrònica: No.
d) Criteris d?adjudicació:
1) Criteris de valoració automàtics: fins a 55 punts
a. Oferta general del servei: fins a un màxim de 53 punts
Es puntuarà amb la fórmula següent
P i=P max*(0,8*Omin/Oi+0,2*D i/Dmax)
A on:
P i és la puntuació de l?oferta a valorar
P max és la puntuació màxima
O i és l?oferta a valorar
O min és la oferta més econòmica
D i és la diferència entre el preu de licitació i l?oferta a valorar
D max és la diferència entre el preu de licitació i oferta més econòmica
b. Preus unitaris: fins a un màxim de 53 punts
Es puntuaran les ofertes realitzades a la baixa (en cas contrari, invalidarà l?oferta) de manera proporcional als
valors ofertats, tenint la màxima puntuació l?oferta més econòmica.
2) Criteris de valoració amb judici de valor: fins a 45 punts
CVE-DOGC-B-15035085-2015
a. Serveis proposats i organització: fins a un màxim de 27 punts
Es valorarà:
- Idoneïtat del servei que s?ofereix, amb definició clara dels objectius de qualitat de cada servei ordinari i de
les freqüències dels tractaments aplicats: màxim 10 punts.
- Dimensió correcte del servei amb equilibri lògic entre els mitjans humans i mitjans materials: màxim 5 punts.
- Propostes de control i qualitat del servei: màxim 3 punts.
- Sistemes d?informació i comunicació i relacions empresa-Ajuntament: màxim 3 punts.
- Respecte del material, les reserves i els retens necessaris proposats: màxim 2 punts.
- Propostes d?adaptació a variacions estacionals, de producció altres ajustos horaris, etc: màxim 2 punts.
- Aplicació de polítiques d?inserció social i del foment de la inclusió social, especialment en el pla de gestió de la
deixalleria municipal i/o mini deixalleria de proximitat: màxim 2 punts.
Per cadascun dels 7 subcriteris es fa constar que la puntuació s?atorgarà de la següent manera: 0% del total de
punts del subcriteri (si l?òrgan de valoració considera que els elements ofertats no s?ajusten gens al subcriteri o
si no es presenta documentació per a la valoració d?aquest subcriteri); 25% del total dels punts del subcriteri
(si l?òrgan de valoració considera que els elements ofertats s?ajusten de manera insuficient al subcriteri); 50%
del total dels punts del subcriteri (si l?òrgan de valoració considera que els elements ofertats s?ajusten de
manera suficient al subcriteri); 75% del total de punts del subcriteri (si l?òrgan de valoració considera que els
elements ofertats s?ajusten de manera notable al subcriteri); 100% del total de punts del subcriteri (si l?òrgan
de valoració considera que els elements ofertats s?ajusten de manera excel·lent al subcriteri).
b. Millores que suposin una despesa addicional assumida per l?empresa i sense cost per l?Ajuntament: fins a un
màxim de 10 punts
Les puntuacions es concretaran per cada servei de recollida, neteja viària, neteja de platges i deixalleria, i es
consolidaran segons el detall següent:
Ps: Pservei = 4,50 Precollida + 4,40 Pneteja viària + 1,10 Pneteja platges + 0,50 Pdeixalleria.
Aquestes es classificaran en: augments de freqüències, horaris i mitjans destinats als serveis; polivalència
lògica dels equips de treball; millores tècniques i de sostenibilitat incorporades a les instal·lacions i els equips
dels serveis; pla de treball i gestió de la deixalleria; i pla de control i supervisió de la prestació dels serveis en
continu.
Per cadascuna de les millores es fa constar que la puntuació s?atorgarà de la següent manera: 0% del total de
punts (si l?òrgan de valoració considera que les millores proposades no s?ajusten a l?objecte del contracte o si
no es presenta documentació per a la valoració de les mateixes); 25% del total dels punts (si l?òrgan de
valoració considera que les millores proposades s?ajusten de manera poc significativa a l?objecte del contracte);
50% del total dels punts (si l?òrgan de valoració considera que les millores proposades s?ajusten de manera
suficient a l?objecte del contracte); 75% del total de punts (si l?òrgan de valoració considera que les millores
proposades s?ajusten de manera notable a l?objecte del contracte); 100% del total de punts (si l?òrgan de
valoració considera que les millores proposades s?ajusten de manera excel·lent a l?objecte del contracte). Tot
l?anterior tenint en compte els percentatges anteriorment atribuïts a cada servei.
c. Descripció tècnica del material en servei: fins a un màxim 8 punts
- Concreció i abast de la descripció de les característiques tècniques dels equips de maquinària i altre
equipament: màxim 2 punts.
- Les propostes que adoptin mesures enfocades a la minimització d?impactes vers el medi ambient introduïdes
amb la tecnologia aportada enfocat principalment a la contaminació acústica i de contaminació: màxim 1 punt.
- Qualitat provada del material presentat a les propostes: màxim 1 punt.
CVE-DOGC-B-15035085-2015
- Plans de manteniment de vehicles, equips i instal·lacions: màxim 1 punt.
- Presentació clara i concreta de la planificació dels serveis i de la sectorització i zonificació del municipi:
màxim 3 punts.
Per cadascun dels 5 subcriteris es fa constar que la puntuació s?atorgarà de la següent manera: 0% del total de
punts del subcriteri (si l?òrgan de valoració considera que els elements ofertats no s?ajusten gens al subcriteri o
si no es presenta documentació per a la valoració d?aquest subcriteri); 25% del total dels punts del subcriteri
(si l?òrgan de valoració considera que els elements ofertats s?ajusten de manera insuficient al subcriteri); 50%
del total dels punts del subcriteri (si l?òrgan de valoració considera que els elements ofertats s?ajusten de
manera suficient al subcriteri); 75% del total de punts del subcriteri (si l?òrgan de valoració considera que els
elements ofertats s?ajusten de manera notable al subcriteri); 100% del total de punts del subcriteri (si l?òrgan
de valoració considera que els elements ofertats s?ajusten de manera excel·lent al subcriteri).
Es determinarà la puntuació final per a cadascuna de les ofertes. El projecte que obtingui la puntuació més alta
es proposarà perquè s?adjudiqui.
4. Valor estimat del contracte: 64.960.000 ?.
Import determinat a tant alçat. No obstant, en el servei de gestió, recollida i transport de les diferents
fraccions de residus la part majoritària de la retribució del concessionari s?estableix de forma variable atenent
al grau de consecució progressiva al llarg de la vigència del contracte d?uns objectius preestablerts en el plec
de prescripcions tècniques en forma de percentatges de recollida selectiva (fraccions de matèria orgànica,
paper, vidre i envasos) sobre el total de residus generats anualment en el municipi.
5. Pressupost base de licitació:
a) Import net 46.400.000,00 ?. Import total 51.040.000,00 ?
6. Garanties exigides. Provisional (import): 30.000,00 ?.
Definitiva: 5% import adjudicació, exclòs l?IVA.
7. Requisits específics del contractista:
a) Classificació (grup, subgrup i categoria) (si s?escau): No obligatòria.
Grup: U (Serveis de neteja en general)
Subgrup: 1
Categoria: D
Grup: R (Recollida i transport de tota classe de residus)
Subgrup: 5
Categoria: D
b) Solvència econòmica i financera i solvència tècnica i professional (si s?escau):
Solvència econòmica i financera:
- Article 75.1. a) del TRLCSP: Declaracions apropiades d?entitats financeres o, si s?escau, justificant d?haver
constituït una assegurança d?indemnització per riscs professionals.
Criteri de selecció: Justificar la capacitat econòmica i la serietat de l?empresari en el compliment dels seus
compromisos comercials de pagament o la cobertura mínima d?un capital assegurat pels danys i perjudicis que
es puguin ocasionar a terceres persones per import d?1.200.000 ? per sinistre.
- Article 75.1. c) del TRLCSP: Declaració sobre el volum global de negocis i, si s?escau, sobre el volum de
negocis en l?àmbit d?activitats corresponent a l?objecte del contracte, referit com a màxim als tres últims
exercicis disponibles en funció de la data de creació o d?inici de les activitats de l?empresari, en la mesura que
CVE-DOGC-B-15035085-2015
es disposi de les referències d?aquest volum de negocis.
Criteri de selecció: Acreditar una xifra de negocis anual neta de 12.000.000 ?, referida a l?execució de serveis
relacionats amb les prestacions objecte del contracte.
Solvència tècnica i professional:
- Article 78 a) del TRLCSP: Una relació dels principals serveis o treballs relacionats amb les prestacions objecte
del contracte realitzats en els últims tres anys, que n?inclogui l?import, les dates i el destinatari, públic o privat,
d?aquests.
S?han d?acreditar mitjançant certificats expedits o visats per l?òrgan competent, quan el destinatari sigui una
entitat del sector públic; quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest
o, si manca aquest certificat, mitjançant una declaració de l?empresari; si s?escau, aquests certificats han de
ser comunicats directament a l?òrgan de contractació per l?autoritat competent.
Criteri de selecció: Haver executat, almenys, dos contractes de prestació de serveis relacionats amb l?objecte
del contracte per un preu anual, sense IVA, de 4.000.000 ? cadascú o en municipis amb una població de dret
superior a 50.000 habitants.
- Article 78 c) del TRLCSP: Descripció de les mesures utilitzades per l?empresari per garantir la qualitat en la
prestació dels serveis.
Criteri de selecció: Es requereix que el licitador actuï d'acord amb normes de garantia de qualitat.
Haurà d?acreditar-ho mitjançant la presentació de certificats expedits per organismes independents que
acreditin que l'empresari compleix amb les normes de garantia de la qualitat conforme a la UNE-EN-ISO 9001
o norma similar europea o bé mitjançant altres proves de mesures equivalents de garantia de qualitat.
- Article 78 f) del TRLCSP: Indicació de les mesures de gestió mediambiental que l?empresari pot aplicar en
executar el contracte.
Criteri de selecció: Es requereix que l'empresa licitadora tingui implantat un sistema de gestió ambiental.
Haurà d?acreditar-ho mitjançant la presentació de certificats expedits per organismes independents que
acreditin que l'empresari compleix amb les normes de gestió mediambiental conforme al sistema comunitari de
gestió i auditoria mediambientals (Reglamento CE 1221/2009-EMAS) o bé a les normes de gestió
mediambiental conforme a la norma UNE-EN-ISO 14001 o altres certificats equivalents expedits per
organismes establerts en qualsevol Estat membre de la Unió Europea.
c) Altres requisits específics: No.
d) Contractes reservats: No.
8. Presentació d?ofertes o de sol·licituds de participació:
a) Data límit de presentació: 16 de març de 2015 (fins a les 14.000 h).
b) Modalitat de presentació: Les previstes a l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic
de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
c) Lloc de presentació:
1) Dependència: Registre General de l?Ajuntament de Salou.
2) Domicili: Passeig de 30 d?octubre 4.
3) Localitat i codi postal: Salou, 43840.
4) Adreça electrònica: serveicontractacio@salou.cat.
d) Nombre previst d?empreses a les que es pretén invitar a presentar ofertes (procediment restringit): ----
e) Admissió de variants, si és procedent: No.
f) Termini durant el qual el licitador està obligat a mantenir la seva oferta: 3 mesos.
CVE-DOGC-B-15035085-2015
9. Obertura d?ofertes:
a) Descripció: Obertura sobres núm. 2 i 3.
b) Adreça: Passeig de 30 d?octubre 4.
c) Localitat i codi postal: Salou, 43480.
d) Data i hora: S?assenyalarà per la Mesa de Contractació i es comunicarà als licitadors amb 48 hores
d?antelació. Es publicarà també en el Perfil de Contractant.
10. Despeses de publicitat: 3.500 ? (màxim).
11. Data d?enviament de l?anunci al ?Diari Oficial de la Unió Europea (si s?escau): 4 de febrer de 2015.
12. Altres informacions:
- La relació dels treballadors que actualment presten els serveis objecte de licitació, als quals segons l?empresa
gestora afecta la subrogació, i la informació sobre les seves condicions laborals s?inclou com annex XI del
quadern d?annexes. Altra documentació complementària d?interès pels licitadors figura en l?expedient de
contractació i podrà ser consultada per tots aquells empresaris que estiguin interessats en participar en aquest
procediment.
- La documentació continguda en el sobre 2 (documentació tècnica a valorar d?acord amb criteris que impliquin
judicis de valor) no podrà superar les 80 pàgines per oferta. A tal efecte, no es comptabilitzaran els
currículums de personal, les fotografies i fitxes tècniques i de seguretat dels vehicles, materials, mitjans tècnics
i maquinària, que s?adjuntaran com a annex. Excedir d?aquest límit podrà comportar una penalització en la
puntuació.
La documentació haurà d?ajustar-se a les següents referències tipogràfiques:
Format paper: ISO A4 (DIN A4) de 210x297 mm.
Tipus de lletra: Tahoma, en les diferents versions (negreta, cursiva,...).
Cos de la lletra: 11.
Interlínia: 1 o simple i, en cap cas, superior a 1,5.
Separació entre paràgrafs: Una línia en blanc.
Marges del document: Esquerre i dret, 25 mm.
Altres: No cal justificar el marge dret.
No partir les paraules.
- Els vehicles i els equipaments s?han d?amortitzar en un període de 10 anys, coincidint amb el període de la
concessió. Una vegada finalitzat el contracte, quedaran de propietat de l?Ajuntament.
Les taules d?amortització a que fa referència als apartats II.34, II.38 i annexos 11 i 12 del PPT s?han de
calcular a 10 anys.
- Contra el contingut dels plecs i altres documents contractuals es pot deduir, amb caràcter potestatiu i previ a
l?interposició del recurs contenciós administratiu, recurs especial en matèria de contractació presentat en el
registre de l?Ajuntament de Salou o en el registre del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, prèvia
comunicació per escrit, en el termini previst per a la interposició del recurs, de dita voluntat a l?òrgan de
contractació.
El termini de 15 dies hàbils per interposar el recurs començarà a comptar a partir de l?endemà del dia en què
aquests documents hagin estat posats a disposició dels licitadors mitjançant la seva publicació en el perfil de
contractant de l?Ajuntament de Salou (pàgina web www.salou.cat).
CVE-DOGC-B-15035085-2015
Contra l?anunci de licitació, el termini per interposar el referit recurs especial en matèria de contractació
començarà a comptar a partir de l?endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Unió Europea.
Salou, 4 de febrer de 2015
Francisco Alijo Moyano
Secretari general
(15.035.085)
Fecha de publicación: 06/02/2015
Fuente:DOGCATALUÑA
Enlace: http://dogc.gencat.cat/es/pdogc_canals_interns/pdogc_sumari_del_dogc/?seccion=3&numDOGC=6805&language=es_ES&anexos=1